Doručak kao najvažniji obrok tokom dana

4 Comments

Doručak – najvažniji obrok

Doručak je obrok koji, po savetu mnogih lekara i nutricionista, nikako ne smete preskočiti.  Bitno je naglasiti da nije bitno samo doručkovati, već je od ključnog značaja da vaš doručak bude i nutritivno uravnotežen.  Razlozi za stvaranje ove jako bitne navike su mnogi, a mi ćemo u ovom blogu navesti neke od njih.

Dopunite svoje telo energijom

Vaše telo je kao mehanizam koji uvek radi, pa čak i dok spavate. Obzirom da je 7 sati sna optimalno da biste svoje telo pripremili za naredni dan, taj savršeni mehanizam zvani organizam obavlja svoje uobičajene funkcije. Zato je doručak od suštinskog značaja za dopunavanje vašeg tela i mozga  energijom.  Konzumiranjem zdravog doručka mi dopunjavamo nedostajuće nivoe energije i na taj način bivamo produktivniji, koncentrisaniji i manje razdražljivi.

Ljudske potrebe za energijom variraju u zavisnosti od nivoa aktivnosti i životne faze, ali obično muškarci zahtevaju više energije od žena. Za decu u razvoju potrebno je puno energije,pa na primer, dečaci uzrasta od 7-10 godina treba da potroše 1970 kcal dnevno, a devojčice  od 7-10 godina 1740 kcal. Za odrasle, muškarcima treba oko 2500 kcal i ženama  2000 kcal dnevno.

Doručak pomaže u smanjenju težine

Studije pokazuju da oni koji konzumiraju visoku količinu vlakana i proteina ujutro, manje verovatno da će  tokom dana konzumirati visokokalorične užine.

Pored toga što nam pruža energiju, doručak je dobar izvor važnih hranljivih sastojaka poput kalcijuma, gvožđa i vitamina B, kao i proteina i vlakana. Telu trebaju ove esencijalne hranljive materije i istraživanje pokazuje da, ukoliko se one ne  unose za doručak, manje je verovatno da će biti nadoknađene kasnije tokom dana. Voće i povrće su dobar izvor vitamina i minerala, pa pokušajte da uključite neke od njih za doručak, bilo da je to banana ili čaša voćnog soka.

Takođe, ukoliko doručkujete ubrzo nakon buđenja, pomoći ćete pravilnom održavanju vašeg metabolizma, što je od presudnog značaja za održavanje i redukovanje težine.

Nutricionisti savetuju da dorušak treba konzumirati najkasnije dva sata od buđenja i da on treba da vam obezbedi 25-30% ukupnog dnevnog iznosa kalorija.

Kongitivna funkcija

Doručak takođe pruža potrebni nivo glukoze organizmu, bitan ugljeni hidrat koji je potreban za funkcionisanje mozga. Mnoga istraživanja su pokazala  kako doručak može poboljšati nivo pamćenja i koncentracije, a može vas učiniti srećnijim, jer može poboljšati raspoloženje i smanjiti nivo stresa.

Dobra navika vaše dece

Kada preskočimo doručak, naše telo počinje da se bori za energiju, što može dovesti do fizičkih, intelektualnih i bihejvioralnih problema. Zbog toga je neophodno postaviti dobre navike svojoj deci i osigurati da svakodnevno konzumiraju zdrav doručak.

U studijama sprovedenim među decom, doručak može poboljšati postignuća, ponašanje i odnose među decom. Kao i svakom drugom organu u telu i mozgu treba energija da bi pravilno funkcionisao!

Restoran Grill Pub u svojoj širokoj ponudi jela, za doručak vam nudi švedski sto prepun izvrsnih jela, pripremanim po specijalnoj recepturi, od svežeg mesa vrhunskog kvaliteta… u prelepom ambijentu uživaćete u izvrsnom, zdravom doručku, koji će vam obezbediti potrebnu energiju za ostatak dana.

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

Restoran Grill Pub

Restoran Grill Pub je prava destinacija kada su u pitanju tradicionalni specijaliteti od mesa. Ponosimo se činjenicom da jela spremamo po tradicionalnim recepturama, ali na moderan način pri čemu se ponuda stalno menja i dopunjava atraktivnim dnevnim ponudama jela od odabranih vrsta najkvalitetnijeg mesa.

Rezervacije

Popunite formular i zakažite vaš ručak ili večeru u našem restoranu Grill Pub. Domaćinska atmosfera, savršena hrana, prijatan ambijent i ljubazno osoblje razlog su da nas ponovo posetite.

Saznajte prvi popuste i akcije

More from our blog

See all posts

Leave a Comment